NLB Klik

Poti do banke

Nasveti za

Hitre povezave

Publikacije

NLB Spletna mesta

NLB Klik

Kako je poskrbljeno za varnost v NLB Kliku?

Za varnost poslovanja v NLB Kliku smo v NLB poskrbeli z več različnimi varnostnimi elementi, ki zagotavljajo visok nivo varnosti spletnega poslovanja.

Ne prezrite!

Oglejte si film o varnosti v NLB Kliku. Več

Kvalificirano digitalno potrdilo

Za vstop v spletno poslovalnico potrebujete kvalificirano digitalno potrdilo, ki ga izdaja AC NLB. Kvalificirano digitalno potrdilo je elektronski osebni dokument, s katerim se uporabnik vsakokrat, ko vstopi v NLB Klik, tudi identificira.

Vsa sporočila, ki si jih izmenjujeta uporabnik in banka, so šifrirana. Uporabnik se identificira s svojim kvalificiranim digitalnim potrdilom in osebnim geslom, ki ga pozna le on. S svojim digitalnim potrdilom pa se identificira tudi banka (kombinacija zasebnih in javnih ključev). Šifrirani prenos podatkov, kvalificirano digitalno potrdilo in osebno geslo omogočajo v tem trenutku najvišjo možno stopnjo varnosti poslovanja, ki jo uporabljajo svetovni ponudniki spletnih storitev.

Kvalificirano digitalno potrdilo lahko hranite na disku računalnika, na pametnem USB ključku ali na pametni kartici.

Osebno sporočilo na vstopni strani NLB Klika

Na vstopni strani je vidno polje Osebno sporočilo, v katerem je prikazano osnovno besedilo Nastavitev v meniju Nastavitve. Vsebino lastnega sporočila lahko oblikujete v poglavju Nastavitve. V polje, ki omogoča vnos 35 znakov, vnesite poljubno besedilo, ki bo ob vsakem vstopu v NLB Klik prikazano na vaši vstopni strani, poleg vašega imena in priimka.

To polje je namenjeno zagotavljanju dodatne varnosti pri vašem poslovanju prek NLB Klika, saj preprečuje, da bi vas spletni goljufi speljali na ponarejeno vstopno stran NLB Klika in tako pridobili podatke o vašem vstopnem geslu za NLB Klik. Z uporabo osebnega sporočila boste vedno prepričani, da se nahajate na pravi vstopni strani NLB Klika.

SMS sporočilo ob vstopu v NLB Klik

Uporabniki NLB Klika imajo možnost naročila na prejemanje SMS sporočil ob vsakokratnem vstopu v NLB Klik. Varnostna SMS sporočila boste prejemali na številko mobilnega telefona, ki jo boste v NLB Kliku nastavili v poglavju Nastavitve. Po tem boste ob vsakem vstopu oz. poskusu vstopa v spletno banko, na izbrano številko mobilnega telefona, prejeli SMS sporočilo, v katerem je naveden datum in ura vstopa v NLB Klik. Uporaba storitve ni obvezna, jo pa priporočamo, saj gre za dodatni varnostni element poslovanja z NLB Klikom, ki vas bo obveščal ob vsakem vstopu v NLB Klik.
Storitev prejemanja SMS sporočil ob vstopu v NLB Klik je za uporabnike trenutno brezplačna.

Dodatno varnostno geslo

V spletni poslovalnici NLB Klik vam z uvedbo obvezne uporabe dodatnega varnostnega gesla omogočamo  dodatni nivo varnosti pri izvajanju plačil, prenosov med računi, naročil nakazil v tujino, nakazovanju denarja po sistemu Western Union, nekaterih naročilih ter spremembah v poglavju Nastavitve.

Dodatno varnostno geslo je sestavljeno iz 8 številčnih in črkovnih znakov. Ob vsakem plačilu ali prenosu sredstev med računi, ki jih nimate shranjenih med Hitrimi plačili, bo NLB Klik od vas zahteval vnos dveh naključno določenih znakov vašega gesla. Zahtevana znaka vnesete s pomočjo virtualne tipkovnice, ki se prikaže na dnu ekrana. Prav tako bo NLB Klik zahteval vnos dveh znakov gesla ob vsakem naročilu za nakazilo sredstev v tujino, pri naročilu nakazila denarja po sistemu Western Union, pri spremembah nastavitev višine limita dnevne ter mesečne porabe ter spremembi elektronskega naslova za obveščanje v poglavju Nastavitve.

Vnos dveh naključno izbranih znakov dodatnega varnostnega gesla je treba izvesti izključno pri potrjevanju izvedenega plačila, naročila ali spremembe. Zahteva po vnosu celotnega dodatnega varnostnega gesla na katerem koli drugem mestu pomeni, da je vaš osebni računalnik zlorabljen in zlikovci želijo pridobiti vaše dodatno varnostno geslo.

Zakaj dodatno varnostno geslo?

Uporaba dodatnega varnostnega gesla pomeni dodatno varnost in  zmanjšuje tveganje za zlorabo sredstev na vašem računu tudi v primeru, če vam zlikovci ukradejo vaše identifikacijske elemente ali nepooblaščeno vdrejo v vaš, žal ne dovolj varovan, osebni računalnik.  

Dodatno varnostno geslo ni namenjeno zaščiti vaših identifikacijskih elementov, ampak je namenjeno povečanju nivoja zaščite sredstev na vaših računih v primeru, ko bi zaradi ne dovolj skrbne zaščite osebnega računalnika prišlo do tatvine vaših identifikacijskih elementov  in posledično kraje denarja z uporabo NLB Klika.

Kvalificirano digitalno potrdilo lahko hranite na disku računalnika, na pametnem USB ključku ali na pametni kartici. Če želite NLB Klik uporabljati tudi na mobilnem telefonu, kvalificirano digitalno potrdilo prenesite v brskalnik mobilnega telefona.

Dnevni in mesečni limit porabe v NLB Kliku

Dnevni ali (in) mesečni limit porabe v NLB Kliku si lahko nastavite v zavihku Nastavitve v vašem Kliku.

Z nastavitvijo dnevnega ali (in) mesečnega limita porabe boste omejili porabo sredstev na imetniških in pooblaščenskih osebnih in varčevalnih računih prijavljenih v NLB Kliku. Poraba sredstev bo omejena pri izvajanju plačil s plačilnimi nalogi SEPA, prenosih med računi, naročilih plačil v tujino in nakazilih prek sistema Western Union. Nastavitev dnevnega in mesečnega limita lahko vklopite, spremenite ali izklopite le z uporabo dodatnega varnostnega gesla. Uporabniki NLB Teledoma pa višino limita lahko določite in vklopite tudi prek telefonske banke.

Samozaščita poslovanja

Uporaba NLB Klika na osebnem računalniku
Poleg vseh navedenih varnostnih elementov, ki vam jih ponuja banka, pa morate za varnost svojega osebnega računalnika in s tem tudi poslovanja prek NLB Klika poskrbeti tudi sami.

Za boljše varovanje osebnih elektronskih identifikacijskih elementov ter računalniškega okolja vam predlagamo, da upoštevate nekaj zlatih pravil:

  • nameščajte varnostne popravke in nadgrajujte ter posodabljajte operacijski sistem, brskalnik, antivirusno in ostalo programsko opremo. Vklopite funkcijo avtomatske posodobitve (Automatic Update), v kolikor programska oprema to omogoča;
  • namestite antivirusno programsko opremo, ki jo redno posodabljajte  in z njo redno, dnevno pregledujte svoj računalnik. V primeru odkritja škodljive programske opreme prekinite vse aktivnosti na računalniku in se posvetujte s strokovnjakom;
  • pozorni bodite na morebitne lažne strani NLB Klika, vklopite si osebno sporočilo in dodatno geslo;
  • uporabljajte zadnje različice požarne pregrade (t.i. Firewall), ter vklopite najvišjo stopnjo zaščite;
  • ne nameščajte datotek, katerih izvora in namena delovanja ne poznate;
  • na osebnem računalniku nastavite in za vsakodnevno delo uporabljajte uporabniški profil, ki onemogoča nameščanje programske opreme in spremembe sistemskih nastavitev računalnika;
  • dostop do vašega osebnega računalnika omogočite samo osebam, ki jim zaupate;
  • hranite osebne elektronske identifikacijske elemente na pametni kartici oz. pametnem USB ključu, kar trenutno predstavlja najvišjo stopnjo varnosti hranjenja kvalificiranega digitalnega potrdila (certifikata). Podrobnosti o zaščitni opremi dobite na straneh spletnih trgovcev;
  • zaščitite osebne elektronske identifikacijske elemente na službenih računalnikih in pri oddaji računalnika na servis, v primeru, da le te hranite na disku.

Uporaba NLB Klika na mobilnem telefonu

  • Priporočamo, da si po navodilih proizvajalca nastavite in vklopite kodo za zaklepanje telefona.
  • V kolikor vam mobilna naprava omogoča, si obvezno nastavite tudi geslo za shrambo certifikatov.
  • Po izhodu iz NLB Klika na mobilnem telefonu obvezno, v skladu z navodili proizvajalca, zaprite mobilni brskalnik z uporabo vgrajenih menijskih ukazov (npr. Možnosti -> Izhod). Le na ta način se bodo iz delovnega pomnilnika mobilnega telefona v celoti pobrisali zasebni podatki.
  • Namestite si antivirusni program za vašo mobilno napravo (v kolikor programska oprema to omogoča) in ga redno posodabljate.
  • V primeru prodaje ali popravila mobilne naprave obvezno odstranite vaš osebni certifikat, mobilno napravo pa ponastavite na tovarniške nastavitve.
  • V primeru izgube ali kraje mobilne naprave nemudoma prekličite svoj certifikat na telefonski številki 01 477 20 00, hkrati pa o tem obvestite tudi svojega mobilnega operaterja.

Ker varnosti ni nikoli preveč, vam priporočamo, da redno obiskujete naslednje spletne strani:

  • NLB Klik z varnostnimi opozorili,
  • podjetja Microsoft in dosledno upoštevate njihova varnostna priporočila,
  • ustvarjalcev operacijskih sistemov Linux in MacOS,
  • ustvarjalcev spletnih brskalnikov, prek katerih dostopate do NLB Klika,
  • specializiranih podjetij, ki se ukvarjajo z računalniško varnostjo, in dosledno upoštevate njihova varnostna priporočila.

Pri uvedbi ustreznih varnostnih ukrepov in rešitev se po pomoč in nasvet obrnite na svojega dobavitelja strojne in programske opreme. Nanj se nemudoma obrnite tudi ob vsakem nenavadnem pojavu na vašem računalniku (npr. nenadzorovano premikanje miške na zaslonu). Ne pozabite tudi na reden nadzor poslovanja s svojimi računi in ostalimi storitvami.

Navodila za ravnanje v primeru suma zlorabe osebnih in elektronskih identifikacijskih elementov so objavljena v javnem delu Politike AC NLB in v obvestilu uporabnikom digitalnih potrdil AC NLB.

Če sumite na zlorabo svojih osebnih in elektronskih identifikacijskih elementov, to nemudoma prijavite na telefonsko številko NLB Kontaktnega centra 01 477 20 00 oz. se oglasite v najbližji NLB Poslovalnici.